mandag 8. februar 2010

Koselig barseltreff

Trym som storkoser seg i vannet

I dag har det vært en travel dag men en virkelig storveis dag.
Det startet med at Brage våknet kl 2 midt på natten og lurte på om han kunne gå ned,
ehemmmmmm nei du lille Brage klokken er bare 2 og det er midt på natten, legg deg ned og sov videre.
Trym våknet kl 02.30 og tro det eller ei men jeg fikk vekket Glenn og han stod opp og fikk Trym til å sovne igjen etter intens skriking i 15 minutter.
Mens jeg derimot lå i sengen og koste meg under dynen, våken men allikevel under dynen, deilig.
Men så ble kl 06.20 og da gikk jeg for å hente han inn i sengen vår og der lå Trym og jeg de siste 10 minuttene før Glenn skulle stå opp og pratet sammen (Trym med mat i munnen så klart)
Ut i stuen og tenne i peisen mens Glenn dusjet. Brage sov og sov, og i dag måtte Glenn vekke han med en liten truddelutt: stå opp din gris, stå opp din gris nå har du sovet lenge. Og da våkner Brage med et stort smil om munnen og kommer løpende ut i stuen for å puffle litt sammen med oss.
Så fikk da vi endelig kastet ut de 2 største guttene og vi koste oss sammen i tv stua mens jeg fikk sett på et gammelt opptak av "so you think you can dance" mens Trym gynget i takt med musikken.
Så var det litt grøt på Trym men det var ikke så intressant i dag og da ble det heller litt mer pupp og så i seng for å sove littebittegrann (og da sov jeg litt også, mmmm deilig)
Opp forte oss for nå skulle vi på barseltreff med ny gruppe.
Løp til bussen og kom oss frem til dit vi skulle men tror du ikke jeg klarte å gå oss bort???
Jaja da fikk jeg litt trim da jeg måtte gå tilbake hele den veien og litt til som jeg hadde gått feil og kom endelig frem ildrød i pappen.
Men det jeg skulle si var at det var et utrolig koselig barseltreff. Trym storkoste seg på gulvet sammen med 3 andre herlige barn mens jeg fikk sitte og spise 2 stykker brød uten en som sutret og ville ha oppmerksomheten min. Så neste stopp blir nå åpen barnehage hvor jeg kan slippe han løs mens jeg prater med de andre mødrene.
La merke til hvor godt det var med voksenkontakt og jeg så at Trym storkoste seg sammen med andre barn.
Bare synd at det skulle ta 8 måneder før jeg fikk en herlig barselgruppe og at Trym ikke har vondt i magen slik at vi kommer oss ut av døren og at han er i storhumør.
Etter barsel treffet så var det avgårde til babysvømming og jeg tok bena fatt da bussen akkurat hadde gått.
Trym som hadde hatt en super duper tid var helt utslitt og sovnet, ja dere hørte riktig sovnet med en gang gan ble lagt i vogna. Han sov helt til vi kom frem og var i strålende humør når han våknet. Vi kom veeeldig tidlig så Trym fikk spist litt og kost litt på fanget før vi hoppet ut i det varme vannet. MMMmmmmm deilig, i dag var det en frilek dag så vi bare seilte rundt mens han lå og plasket oppi baderingen.
Denne gangen bestemte vi oss for å dra og handle (hørte dere det, VI bestemte oss mohahahaha) etter svømming og jeg fikk ikke lagt han ned før han sovnet igjen gitt.
Men for en tur, er det så vanskelig å måke disse fortauene??? Jeg brukte over en halv time på det jeg kan bruke 10 minutter på. Folk smilte til meg av medlidenhet der de gikk forbi meg pesende som en hval mens jeg dyttet denne snøvogna fremover.
Men vi kom da frem til butikken også etter mye slit og rød i pappen.
Handlet litt mat og et nytt puffle pill til Brage.
Brage og Glenn kom og hentet oss (da jeg blånektet og gå tilbake den h....tes veien tilbake)
Hjem kastet barna i seng etter at vi hadde spist knekkebrød og pufflet puffle pill.
Og nå er det legge tid for slitne foreldre, det er ikke bare barna det tar på å bade. Vi også blir døsige av vannet.
Håper alle har hatt en like herlig mandag som Trym og meg.
Jeg tror Brage og Glenn har hatt en ok dag også, Brage var bajas i bassenget og han går utover mot det dype til Glenn må plukke han opp så han ikke drukner.
Glenn har hatt mye på jobben og Brage har pufflet litt i barnehagen også (BOMBE!)

2 kommentarer:

  1. Hei, så hyggelig at du har tenkt på meg da... Jeg måtte bare skygge bloggbanen litt i helgen... Jo, det er åpen barnehage på torsdag også. Hver mandag og torsdag fra kl 10. Ca kl 10.45 er det samlingsstund og så er det lunsj etter det. Veldig hyggelig der altså :) selvom jeg begynner å syns det er litt slitsomt, men det er sikkert fordi jeg er litt dårlig form om dagen. Men satser på at jeg kommer torsdag også. God natt herfra. m

    SvarSlett
  2. Og så bra du har fått en så hyggelig barselgruppe da. Bedre sent enn aldri vet du :)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails