fredag 12. februar 2010

Helg og mye som skjer

I dag har Glenn vært hjemme i pappaperm (1 dag i uken, luksus)
Og vi har fått gjort masse sammen, vi kom oss tidlig ut døren i dag etter at Glenn hadde fått Brage i barnehagen og det var visst ikke det enkleste han hadde gjort.
I dag var det karneval i barnehagen og jeg hadde kjøpt 1 dinosaur kostyme og 1 løvekostyme (kjenner sønnen min godt nok nå til å vite at jeg må ha noen valgmuligheter)
og lille Brage valgte Dinosaur kostymen

Er han ikke fin da dere?

Men så kommer morgenen og alt blir feil for han vil være FROSK som den på bildet og så peker han på innpakningen til den ene kostymen der det er flere illustrasjoner av hva de har.
Jepp da var det gjort (jeg skulle ha vist at jeg måtte fjerne alle andre muligheter) så fra han da ble satt inn i bilen til han kom inn i barnehagen var det STOOORE krokkodille tårer og mye snørr helt til en av de ansatte hørte spetakkelet og kom løpende for å ta en hylende Brage ut av armene til en pappa som ikke visste hva godt han skulle gjøre.
Vips da var livet ok igjen og han ble båret bort til frokost bordet og fikk knekkebrødet sitt og alt var som om det aldri hadde skjedd.
MEN....... når han skulle få på seg denne kostymen så blånektet han og etter mye om og men så slapp han denne dinosaur kostymen og var den eneste i hele barnehagen som gikk som seg selv.
Jaja slik er det å ha en gutt med sterk vilje

Mens Trym, Glenn og meg har handlet bursdagsgave til tante Line og handlet masse mat til søndagen hvor vi skal ha bursdagslunsj med rundstykker, kaker, croissanter, boller, juice, kaffe, brus og mye mye mer. Pluss at vi har vært og sett på bildene av guttene som var ferdig hos Nordstrandsfotografene så nå har vi valgt rammer og venter spent på at de skal bli ferdige slik at vi får hengt opp bildene av turboprinsene.
Ellers har vi vel bare kost oss, Trym har sovet lite i dag da han ikke er så glad i å sove i bilen, og når man stopper bilen så våkner han med en gang og det å sove mer en en halv time er ikke aktuelt. Så når jeg skulle legge han rundt 6 så var han så sliten at holdt det gående i en halv time med sutring, synging, klaging, prating og litt skriking i vill blanding.
Brage har fått lov til å være lenge oppe i dag, han var super trøtt men vi orket ikke å ta fighten i dag så han var oppe til nesten 8 og jeg tror (og håper) at han har sovnet nå.
For nå er det nytt på nytt for oss voksne og nå skal vi slappe litt av.
Kaken er bakt og vaske gulvene må jeg gjøre 10 minutter før gjestene skal komme.
Jepp da er det helg, ha en strålende helg alle sammen.
Sjallabais





1 kommentar:

  1. Jeg syns han var skikkelig bedårende i den drake drakten ♥ men hva jeg syns hjelper jo ingenting når prinsen har bestemt seg for å være frosk- hihi
    Er jo greit å være utkledd som seg selv også!
    Klem og ha en god helg

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails