torsdag 11. februar 2010

Deilig

Slik sovner Trym på kvelden.

Trym liker å rydde ut av skuffen.

Brage og pappa koser seg men hva skjer jo pappa sovner

Samme kveld og pappa sovnet igjen.

Trym har litt for stor lue

For en herlig dag det har vært i dag.
Til og med lille god bolla ligger ute i vogna og sover tro det eller ei.
Trym og jeg har vært i åpen barnehage på helsestasjonen og det var stas for oss begge.
Jeg fikk pratet med andre voksne og Trym fikk lov til å være ramp og ta alle lekene som de andre barna lekte med.
Men først får jeg fortelle litt fra i natt da Brage har hatt mange vonde drømmer hvor han har ropt etter mamman og pappan sin, jeg dro han inn i sengen vår men der vil ikke han ligge og da han hadde roet seg nok ned til å sovne igjen la jeg han tilbake i sin egen seng.
Og han var så trøtt så trøtt i dag morges når Glenn måtte vekke han, men det var vi alle sammen, umenneskelig tid å stå opp kl 06.30.
Til og med Trym var helt kake i dag morges, han kom inn i sengen vår i ca 5 tiden og han sovnet etter en god dose med mat.
Trym pleier jo å våkne på den tiden men i dag ville han sove og hadde det ikke vært for far i huset som skulle 14 ganger inn på badet, 5 ganger inn i klesrommet og attpåtil måtte skru på lyset i soverommet så hadde vel Trym sovet fremdeles.
Så jeg var ikke særlig blid på far i dag da det aldri skjer at Trym sover så godt som det han gjorde i dag.
Men med det spetakkelet så våknet vi da og gikk ut i stuen for å leke litt før vi skulle ordne oss til åpen barnehage dag.
Vi kom oss vel ut døren i 9.30 tiden etter frokost, en dusj og litt vasking av noen gulv
(jeg tror jeg må snaue bort alt håret for hjelpes meg så mye hår det er overalt)
Trym sovnet i vognen men som vanlig med en gang vognen stikker nesen sin innenfor døren på senteret så PLING da er Trym våken.
Blid som en sol og fulgte med på alt som skjedde og gikk forbi.
I åpen barnehage møtte jeg min navnesøster som jeg har fått kontakt med gjennom bloggverdenen og for en flott jente.
Hun var enda herligere i virkligheten og den lille prinsessen hennes for et sjarmtroll og så vakker.
Nei jeg ble i super duper godt humør og endelig få treffe en så flott person.
Så nå skal jeg sende meg selv på kurs med hvordan å sosalisere seg med voksne mennesker, for hjelpes meg jeg sleit med å prate stokket om ord, tenker fortere enn jeg prater og hvis det var noen av de i åpen barnehage som fikk med seg noe av det jeg sa så hatten av for dem, til og med jeg forstod jo halvparten av det jeg sa, så til slutt holdt jeg munn, like så greit.
Klokken begynte å krype nærmere 1 og jeg så at nå var det nok for lille god bolla, så pakket han sammen og løp innom matbutikken for mat vi da ha.
Så ut i frisk luft og voila da sovnet Trym og han sover enda, en hel time har gått nå JIPPI.
(Hatt litt problemer med nettet så denne var skrevet ferdig litt over 2 i dag)

2 kommentarer:

  1. Det var kjempekoselig å møte deg og den BLIDESTE gutten i verden i dag. Så bra både du og Trym koste dere. Merket ikke at du hang etter jeg altså :) er nok bare du som føler det sånn. Jeg leverte snuppa til svigers i dag, vi var så redd hun skulle bli smittet av sjuklingen. Ha en topp helg med turbogutta :)

    SvarSlett
  2. Hei Mariann...
    Merket ikke at du hang etter i dag jeg heller. Det er nok noe du føler selv eller så kanskje vi ikke merker det fordi vi gjør akkurat det samme? ;o) Deilig med litt voksenkontakt er det nå uansett og du hadde en utrolig god gutt :o) Husk og søke kontantstøtte da ;o) Hilsen Hanne (mamma`n til Vanessa)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails