onsdag 6. januar 2010

Jeg skal også klage litt på kulda

Herre min hatt så kaldt det er og det tror jeg Trym syntes i dag også.
Stakkars lille bolla måtte bli med ut og til byen noe jeg tror han helst ikke ønsket i dag da hele natten har vært en huske stue uten like.
Først klarte jeg og Glenn å vekke Trym med at vi pratet litt i senga (dumme oss at vi aldri lærer) og da var det gjort.
Jeg tror jeg sovnet i 4 tiden i natt (ble vekket flere ganger utover det også men men)
Brage våknet flere ganger og ropte på meg og det gjorde jo ikke det lettere for Trym å sovne igjen.
Brage klarte til og med å vekke Glenn med masingen sin så Glenn var oppe 2 ganger før han sovnet skikkelig og snorket så han fortsatte å holde Trym og meg våken nesten hele natta.
Brage stod vel i senga si og ropte på meg siste gang i 4.30 tiden og jeg tror Trym sovnet ordentlig rundt den tiden (med puppen i munnen, eneste måten jeg fikk han til å sovne, hva gjør jeg når jeg skal begynne på jobben om 3 ukers tid?)
Så var det opp igjen kl 06.30 for da skulle de store guttene ut og hjelpe meg for et kaldt hus vi har. Til sommeren må vi isolere, gammelt hus og nå føler vi hvor kaldt det virkelig er her inne.
Vel jeg synes det er skikkelig kaldt her inne og vi fyrer i ovnen hele tiden. Så jeg og Trym gikk for å dusje for å kanskje få litt varme i oss før vi skulle til byen men det gjorde det jo bare vondt verre for jeg syntes det var drepen å komme ut våt i kaldere rom enn hva kropen var/er.
I morgen kommer jeg og Trym heller til å ta oss et varmt bad og legge oss under dyna igjen og kose oss der resten av dagen.
Trym har klagd litte grann i dag og jeg tror det var fordi han syntes det var kaldt, når vi kom inn på legevakta og han fikk litt varme i kroppen og oppmerksomhet så smilte han som en sol og sjarmerte de fleste rundt seg. Gode bolla vår verdens flotteste solstråle.
Vel det gikk ganske så fort inne hos legen der fikk jeg beskjed om at han syntes det var best å operere disse knærne mine slik at jeg kunne gjøre normale ting igjen (har klagd til han om at jeg er så redd for knærne mine at jeg ikke trener og går med brodder fra september til mai og ser ut som en gammel dame når jeg er ute og går) så kanskje jeg kan ake sammen med guttene mine uten å bremse før vi har startet utfor bakken.
Ellers har Brage vært inne i barnehagen i dag han har til og med sovet inne. Jeg er så fornøyd med barnehagen vår de ringer og spør om Brage skal sove inne eller ute når det er så kaldt og når gutten sovner 1 kvarter før han skal stå opp så ringer de og spør hva de skal gjøre så i dag har Brage sovet kun en halv time men et kvarter over den tiden han skulle ha vært vekket.
(Uff det ble en lang kronglete setning, noenganger tenker jeg alt for fort og så blir det bare tull når jeg skriver, jaja)
Nei nå skal jeg ta å bake sjokolade kaker for å ha i fryseren til den dagen vi skal i bursdag.
Den er dødgod og oppskriften finner dere på venstre side i bloggen men husk den er uten egg og melk. (også kan den fryses, mmmm)


1 kommentar:

  1. For en turbonatt. Kan tro jeg gleder meg til å få flere barn nå.... godt vi kan vente litt med det.
    Vi gikk ikke ut idag, kjedelig og vanskelig med sovings, men det var nok det beste. I kveld sovnet også snuppa etter litt hyling, har våknet en gang så langt, men sover søtt igjen. Krysser fingrene for en god natt... håper det for dere også. MMMmmmmm, sjokoladekake... moms.

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails