lørdag 23. januar 2010

Deilig lørdag

I dag har vi kost oss masse, vi skulle egentlig ut for å ake men dit kom vi aldri da det var så mye annet å finne på.
Brage og Glenn har fått nye frisyrer da mor (jeg) dro frem barbermaskinen, nå orket jeg ikke å se på alt det håret som vokste villt og uhemmet.
Vi har puslet ørtåførti puslespill av ymse varianter, spist en kjempe god frokost og lunsj (selvom det kun var brødskiver med leverpostei så var det super godt for store og små)
Vi har vært hjemme hos Mommo i byen og der fikk vi deilig Mexikansk gryte med masse brød og ettersom det er lørdag kom det Nonstop, potetgull, kaffe og kanelsnurrer på bordet.
Mmmm deilig deilig, vi trillet ut døren gode og mette.
Brage har roet seg ned 43 hakk de siste dagene og det var et rolig og koselig besøk.
Mommo kjente ikke gutten igjen og hun hadde vel stålsatt seg for et turbokjør uten like og så sovnet Glenn mens Brage lå oppå han og så på de nye seriene av Cars på disney channel helt stille og rolig.
Men så har vi lille Trym da som sang/pludret og testet stemmen sin med høye vræl så helt stille og rolig ble det ikke.
Trym smilte fra øre til øre der han rullet seg rundt på gulvet mens en eller annen holdt han med selskap der nede.
Turen hjem så sovnet Trym mens Brage så på Thomas og vennene på tv'en.
Brage så 2 serier til av Lynet McQueen og Trym fikk litt mer mat, pysj og sovnet med en gang han fikk hodet på madrassen.
Brage og jeg leste 3 bøker mens vi sang og tullet litt og til og med Brage sovnet med en gang vi hadde pakket dyna rundt han. (Merkelige greier dette her og vi håper det vedvarer)
Så nå sover begge av de minste guttene mens Glenn ringer rundt for å høre hvem som skal på AC/DC konsert i mai, og om han kan låne en eller annen ledning, og om tante Line kan komme i morgen slik at vi alle kan ake sammen.
Så er vi bedt i middag til bestemor i morgen og det passer bra da vi skal reparere noe hos tante Line for da er vi jo allerede ute på veien og i bilen.
Så i morgen får vi korte ned på frokosten og badingen og komme oss ut fortere enn fy for å ake slik at vi rekker å få litt vind i håret før vi må haste videre til neste prosjekt.
Fortsatt god kveld.

Turbogutten Brage

1 kommentar:

  1. Taco på fredda´n er et must her i huset :)
    Jeg kan absolutt ikke sy jeg heller, når jeg skriver at jeg skal sy, så blir det at jeg smisker med mor eller svigermor til å sy for meg :) hehe. Men hadde jeg hatt en symaskin tror jeg ikke det hadde vært for vanskelig. Jeg kapper jo til madrassene og så blir det vel en slags "pose" rundt de... Vi får vente og se. Nå er jeg kaputtos og skal legge meg med en bok. NATTA.

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails