søndag 3. januar 2010

Hverdagen er her

Ja i morgen starter livet på nytt, hvis man kan si det slik.
Da skal de fleste på jobb og de fleste småtasser i barnehage og noen store småtasser på skole.
Mens jeg og Trym skal være hjemme og kose oss så godt det lar seg gjøre.
Da skal Trym inn i sin daglige rutine med å sove flere ganger på dagen (håper jeg på) for i det siste har det blitt lite søvn på han.
Vi skal også få en time til legen da jeg tror at kroppen hans ikke er så glad i melk og nå skal vi ta noen ordentlige prøver og virkelig finne ut av dette. Han har hatt mye ubehag i det siste og jeg har spist litt bøffel mozzarella og geitost og selvom disse prøvene han har tatt sier at det skal gå greit at jeg spiser melkeprodukter så er jeg fremdeles ikke helt sikker eller rettere sagt JEG VET AT kroppen hans ikke er så begeistret for melkeprodukter allikevel.
Ellers lurer jeg på hvor mye han har gått opp i vekt siden sist, han har spist bra, veldig bra faktisk masse melk/grøt/brød/mat og frukt (er så godt å ha en som er såååå glad i mat)
Brage ligger i sengen sin og sover godt, han har ikke sovet på dagen i dag og var ganske så utrøstelig noen ganger. Han har en tendens til å bli litt vimsete når han er sliten og da slår han seg ofte med stooore krokodille tårer på kinnene sine.
I går var han ute sammen med tante Line og akte lenge mens Trym, Glenn og jeg var ute for å handle ting og tang vi trengte for å fortsette malingsprosjektet.
Han var så sliten stakkars da han ikke sov noe den dagen men han sovnet relativt ganske så fort på kvelden. Men allikevel så sliten som han var i går stod han opp grytidlig i dag morges (vel det gorde ingenting da Trym hadde vært våken siden 06.00 og vi var i stua og lekte på gulvet)
Så i dag har Brage vært extra sliten og extra vimsete og når vi fikk besøk i dag ble det litt i det meste laget for han. Særlig når ene av dem var 6 og den andre 4 år og Brage ikke fikk frem hva han ville da var det ganske så trist her en stund. Første gang for alt og vi visste ikke helt hvordan vi skulle håndtere dette scenarioet men det ordnet seg til slutt da vi fjernet hele problemet.(De lekte med en ballong og han var ikke like rask) Men gjennom hele kvelden ramlet han, løp inn i ting og følte vel at verden ikke var helt på han sin side så når han da endelig fikk litt ro og kveldsmaten kom på bordet så smuldret han helt i biter.
Av den minste lille ting, jeg hadde skåret brødskiva hans i 2 og da skulle han ikke ha leverpostei eller brødskiva og han prøvde å sette brødskivene sammen og slang tallerkenen sin bort for å ville ha den tilbake for så å kaste den bort igjen og han var helt utrøstelig.
I en halvtime holdt Glenn på med å ta tallerken bort for å si gi den tilbake og ingenting hjalp før han var så sliten at han fikk i seg en bit og da var alt greit og løp ned for å se små einsteins på tv mens han satt under teppet og var så så så sliten. (sove er for pyser)
Trym derimot har vel sovet i 1 time i dag og var helt proppel når det kom til leggetid kl. 6 han sovnet ved puppen men når jeg stod opp våknet han og da var det gjort, han skulle ikke sove uansett hvor mange ganger han ble tilbudt mere mat, den skulle han bare leke med (noe som ikke var noe artig for meg, lite godt kan man si)
Men han sover nå, Brage sovnet vel kl. 20.00 etter mye om og men (mamma hjelpe meg, mamma jeg fister fast, mamma lese 1 bok osv osv) Trym sovnet vel i 21-21.30 tiden og jeg håper han sover leeenge i natt for i morgen er det en ny dag i ny uke i nytt år. Og det er bademandag og dette har jeg gledet meg til lenge, plask plask.

Så la oss håpe at begge gutta boys får en rolig natt og er klare for masse moro i morgen, båda barnehage (for Brage) og svømming for hele familien.
God søndag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails