mandag 18. januar 2010

Fremdeles mandag med nye muligheter

Helgen har flydd fort forbi men på søndag måtte vi gjøre noe da Brage var så sliten
(Begge gutta lider av lakenskrekk) så da tok vi bilen og reiste til Sverige for å handle litt ymse.
Brage sov hele veien ned til Sverige og så på Thomas toget på veien hjem mens Trym sutret og klagde like mye begge veier (sove er for pyser)
Vi fikk det meste vi trengte men jeg kommer nok til å ta enda en tur til denne uken da det er mere ting vi trenger. Så da tar jeg med meg mamma og min søster og Trym er jo en selvfølge at skal få være med.
Lille Brage gutten vår med sin utrolige fantasi.
Nå ser han spøkelser midt på lyse dagen og det skal skje noe rundt han hele tiden.
Men gullkornet var vel på søndagen da han kommer mot meg med en bil og sier til meg:
mamma han er trist må ta bilde
Helt fantastisk hvordan de kobler ting, og det er jo så enkelt når man tar frem kamera så sier man jo smiiiillll.
Som vi lo og da var det bare å hente kamera og ta bildet og da var alt greit igjen.

Her er de skyldige triste bilene,
bildet er tatt og de er glade igjen nå.
Lykkelig slutt og alt vel

Brage på jakt etter en lilla ballong

Gutta i hver sin båt

Hjelp vi kantrer, en gang til pappa

I dag fikk jeg streng beskjed fra Brage at jeg måtte vaske rommet hans før han gikk ut av døra, jeg vasket det i går mens han satt og pusslet. Så nå må jeg lære han å vaske rommet sitt selv ettersom det er så viktig for han at det skal vaskes hver dag, hehehehehe
Ellers så har lille Trym fått en tann til jippi sier jeg.
Så nå må han lære seg å ta denne flasken for jeg orker ikke at han skal bite med tenner både nede og oppe. Lykke til til meg sier jeg bare, en umulig oppgave når jeg er så bløt som det jeg er.
Ellers har vi virkelig kost oss denne helgen med pappesker, ballonger og løping frem og tilbake.
Vi fikk til og med Trym til å sove i vognen sin ute i 1 hel time, hurra hurra. Skal prøve igjen i dag nå som det ikke er like kaldt lenger.
Så ha en hjertelig mandag alle sammen


5 kommentarer:

  1. Heisann! Koselig blogg! KJenner meg igjen i hverdagen din med to smaa gutter! Det er HEKTISK, men mest herlig;)
    Ha en fin kveld!
    Heidi.

    SvarSlett
  2. Ser ut som det er fart i heimen deres ja.. hehe. Så morsomt at han kobler kamera og smiiiil. Tusen takk for tips om barnehage, skal sjekke det ut. Er jo egentlig på "feil" side av Kolbotn, men har vi ikke noe annet kan det jo være noe å starte med... men andelsbarnehage vil det si at vi betaler innskudd??

    KLEM

    SvarSlett
  3. Hei:) Kom innom bloggen din via Mona sin mammablogg, og tenkte jeg skulle legge igjen en liten kommentar.

    Ser vi har barn på omtrent samme alder. Jeg har Nora okt 07 og Mali mai 09:)

    Nydelige gutter du har, ser at minsta mi og minstegutten din matcher litt i vekt og lengde, hehe:) Utrolig søt historie med bilen som var trist. Morsomt hvordan de kobler ting ja.

    SvarSlett
  4. Hei, og takk for oppdateringer om barnehagen. Vi får se hva vi finner på. Men tusen takk for at du hjelper :) Håper kontroll og barselgruppe gikk fint :)

    SvarSlett
  5. Hei på deg, så fint du fant frem til min blogg. så nydelige barn du har!
    den kiwi esken var en hit her også ;)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails