fredag 8. januar 2010

Vi koser oss foran peisen

Ja det er tidlig og det er -22 i dag (det er visst ikke så ille, andre steder har det mye verre)
Så jeg har lagt ut teppe på gulvet og tatt med dynene våre slik at vi ligger og er varme foran peisen.
Brage har våknet flere ganger i natt og første gang han våknet klarte han desverre å vekke Trym. Da var vel klokka 4 (så det var relativt veldig bra fra hva det har vært før da Trym våkner hver time) men desverre hadde Trym 39 i feber (har 4 termometre i hus og ingen som er optimale men fikk da tatt og målt under armen og ser at jeg må få tak i en ny)
tilbake til lille syke Trym. Han fikk febernedsettende og pupp men desverre fant han ikke tilbake til roen så han holdt det gående i 2 timer med sutring og klaging.
Han klagde så høyt at han vekket broren sin flere ganger også sin far.
Så når klokka ringte 06.30 var det 2 trøtte (voksne) mennesker som prøvde å komme seg ut av sengen. Hadde det ikke vært for at Brage var så våken og fornøyd hadde vi nok sovnet igjen og våknet i morgen en eller annen gang (gud for en deilig tanke, kunne sove så lenge man ønsker)
Vel nå er de 2 største guttene ute av huset mens jeg og Trym ligger her foran peisen.
Så i dag må vi bare bli ferdig med rommet til Trym, kanskje det hjelper slik at han sover en hel natt igjennom.
Jeg husker at når Brage kom inn på sitt eget rom sov han hele natten igjennom med en gang.
Men jeg er litt usikker på han lille turbobolla da jeg aldri har opplevd en som sover så lite, fremdeles ikke funnet et ideelt sovested (utenom ved siden av meg med maten i munnen) vogna sover han maks 1 time og da er det en god dag helst 15 minutter, i bilen sovner han etter en god stund og når vi går ut så våkner han med en gang.
Senga si er bare tull, da skal han være sliten før han sovner frivillig og uten masse synging, stryking og diverse metoder.
Nei jeg får vel sette på meg brillene og se på et program jeg tok opp i går mens jeg gir han litt mat slik at han sovner igjen og blir fortere friskere.
Ha en fin dag

4 kommentarer:

  1. God bedring til Trym. Håper han snart finner ut at han skal sove hele natten, uten puppen.
    Vi har et lite sovemonster her i huset også, hun skal sove inntil mammaen sin, i en stilling som er veldig ubehagelig for mor.
    Men, alt for barna eller ;-)

    Ha en fin dag.

    SvarSlett
  2. Takk for hyggelig kommentar på bloggen min :)
    Så deilig med peis nå som det er så kaldt da!
    Jeg kan absolutt anbefale nattavvenning hvis dere tenker tanken. Vi følte ihvertfall at det gikk mye lettere enn forventet. Men det er viktig at det er far som tar seg av det da, så de ikke lukter mat ;)
    Jeg vendte Daniel av med å sovne ved puppen en stund før vi begynte med nattavvenning jeg da. Vi hadde en periode hvor han bare ville sovne ved puppen. Så hvis han ikke sovnet når vi ga kveldspupp, endte det med at han holdt det gående i en time i sengen, så måtte jeg gi pupp på nytt hvorpå han sovnet. Nå tar det ca fem min fra jeg legger han i sengen til han sovner, da sitter jeg inne hos han da.
    Håper formen hans blir bedre snart og at det går seg til med nattesøvnen!

    SvarSlett
  3. Tusen takk Gøril og Mona.
    Formen til Trym er mye bedre, feberen virker som er borte men han er flink til å sutre i dag.
    Men han vet jo at det lønner seg for jeg går og bærer på han hele tiden. Som du sier Gøril alt for barna (til stor frustrasjon for fedrene innimellom).

    SvarSlett
  4. Så fint at det går bedre med Trymén din. Håper dere har kost dere inne og at dere får gjort det dere skal på rommet. Dette med søvn er jo bare såååå slitsomt og aldri noen fasitsvar på... Håper dere finner ut av det. Her har ting blitt bedre etter at tanna kom ut og vi lar henne grine litt alene før hun sovner. I natt sov hun helt til kl 5!!! uten å våkne, ny rekord igjen. Tusen takk for fine ord på innlegget mitt også. God helg og KLEM.

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails