onsdag 13. januar 2010

Sjarmert av turboguttene

Her sitter jeg og bena mine sover, men jeg tør ikke røre meg da lille solstråle sover så godt (med matstasjonen i munnen, hva ellers?)
Vi har fått vasket noen av gulvene og malt 3 vegger inne på Trym sitt rom.
Og når man prater om sola tror du ikke han våknet? joa men nå sover ikke bena eller rompa mi mer og Trym ligger på gulvet og koser seg glugg i hjel der han ruller seg rundt på gulvet.
Han har nå blitt virkelig flink til å komme seg dit han ønsker seg det er bare å rulle seg fremover i ønsket retning. Og enda bedre er det viss han klarer å få tak i teppet med alle lekene sine på da er livet herlig. Da bare drar vi i ett av hjørnene og vips da fikk vi tak i en ny leke.
Bare på den lille tiden nå så har han rullet seg helt bort til lekene til Brage.
Så jeg lar han leke og kose seg litt alene (hører han synger og styrer der borte)
Så er det lille Brage gutten da (han har sovet hele natten igjennom, jippi) og som er i barnehagen i dag. Liten update fra i går.
Vi satt ved spisebordet og han fikk tak i handleblokka vår.
Lille Brage skulle nå skrive en handleliste for vi manglet popcorn, så jeg hentet en kulepenn og spurte han hva vi trengte, da svarer han som om han gjør dette hver dag:
Vi trenger popcorn og leverpostei (han klarer ikke helt å si ordet ordrett men jeg forstår hva han mener) så da sier jeg: men da må du skrive det ned så vi ikke glemmer hva vi skal ha i butikken og han skriver for harde livet (krusseduller)
Lista blir lang den med ymse ting og tang fra eplejuice til popcorn.
Ber han gå igjennom det han har skrevet og gud for en husk han har, han nevner alle tingene han såkalt har skrevet ned og jeg tror vi har blitt enige om 10 ting om ikke mer vi trenger i butikken.
Han er verdens beste og nå må han bare lære seg å kle på seg, slutte med bleie, leke litt alene og spise mere mat da blir det bra skal dere se, hehehehehe ingen høye forhåpninger for den gutten.
Nei han skal få lov til å vokse i sitt eget tempo, jeg skal bli urolig hvis han fremdeles går med bleie når han nærmer seg 5 år.
Jeg får prioritere at han spiser mat. Han har ikke roen ved å sitte sammen med oss ved bordet.
Få en slutt på at han spiser knekkebrød, flatbrød og skorper mellom måltidene kanskje han da spiser litt mer (har ikke sett noe forskjell enda men jeg håper jo)
Også han som er så glad i ris, potetmos og grønnsaker og i det siste har han ikke spist mye av det heller.
Men det ordner seg alltid, han er blid og fornøyd, la oss ikke glemme at han er frisk med en litt mandig stemme disse dagene.
Nei nå skal jeg se om jeg får byttet ut noen av disse STYGGE persienne med en litt finere liftgardin (ikke den fineste liftgardinen men så mye bedre enn metall persiennene)
Nei nå sitter Trym og synger for meg her, ha en fin dag alle sammen for nå fordufter jeg for å kose meg sammen med sangstjerna vår.

Trym holder på å le seg skakk, han sjarmerer meg i senk

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails