onsdag 19. august 2009

Uff og uff

Jeg har vel ikke fortalt at vi tror at Trym ikke tåler melk eller soya som sin storebror, vel som sagt så er/var vi ikke helt sikre men det er vi nå.
Trym er jo 2 måneder og jeg ammer han men i går tenkte jeg at vi skulle prøve å spise pizza og se hvordan det gikk med han.
Så vi lagde pizza med bøffelost (mozzarella) og håpet på at det kanskje det var bedre,(kumelk kan være verre) men den gang ei.
Trym stakkars liten har super vondt i magen i dag og promper som en superhelt men det er jo ikke det verste, for hver lille promp så tåkelegger han hele stua og det lukter som det er noen som har permanentvæske i håret sitt (helt grusomt)
Brage fikk også pizza til middag i går for å sjekke om han reagerer mindre på melk, desverre så ser det ikke slik ut, masse eksem på kroppen som han klør og klør og klør på og så denne klumpen i bleia, hvordan han klarte å få ut den er for meg et mysterium. Hadde den gått i baderomsgulvet hadde den sprekt flisene så hard var den.
Men nå er det ikke lenge igjen til vi skal til legen (spesialist) med begge guttene og få undersøkt litt mer (nye prøver skal bli tatt, osv).
Da håper vi at Brage tåler egg, melk, soya og peanøtter og at Trym ikke har blitt allergisk og hvis han er allergisk forhåpentligvis ikke så ille som sin bror (da må vi kutte ut amming da Brage ikke tålte melken min engang)
Så nå fortsetter jeg med å savne kaffe latte, pizza, is, kinesisk mat, napoleons kake og alt som har melk eller soya i seg.
Men etter å ha gjort dette i noen år nå så har jeg funnet ut at havre is er utrolig godt, kaffe på soya er søtere(noe som jeg ikke drikker akkurat nå), vaniljekrem på havre er digg at man faktisk kan lage masse godt uten egg, melk eller soya.
Klokka er nå 20.00 og Brage har akkurat sovnet (det er iallefall ingen som prater inne på rommet hans) mens Trym blir bysset frem og tilbake på stuegulvet mens han ligger som en banan i pappas armer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails