fredag 28. august 2009

Masse å fortelle: allergier, magevondt og trefelling

Ja her har det skjedd masse i det siste.
Glenn har hatt kveldskurs denne uken så jeg har hatt disse 2 turboprinsene hjemme alene på kvelden og det har ikke vært så veldig lett.
Brage stakkars har måttet leke masse alene men det ser ut til at det har gått relativt greit for han, jeg har ikke opplevd at han har slått meg eller Trym som han noen ganger pleier å gjøre når han blir frustrert.
Mandag var det babysvømming, jeg dro sammen med Trym først til kl 16.00 svømmingen.
Brage kom sammen med sin bestemor til kl 17.30 svømmingen og jeg hadde vel egentlig ikke trengt å skifte mellom slagene hvis det ikke hadde vært for at Trym trengte mat og skulle legge seg i vogna si.
Tirsdag ble det en sen dag for Brage i barnehagen da Trym hadde litt vondt i magen og matlagingen tok litt tid. Men han kom da hjem etter hvert og fikk pasta og så klart litt havreis til dessert og som vi koste oss (heldigvis sov Trym gjennom hele middagsfesten vår)
Trym skulle til kiropraktor på onsdagen for å se om det var denne låsningen i bekkenet som gjorde at han hadde så mye vondt i magen. Men den gang ei, hun ordnet og fikset men etter mye om og men så kom hun frem til at det var nok maten som gjorde at han hadde masse luft og plager. (vi får da inderlig håpe det er denne 3 måneders kolikken og ikke matallergi)
Onsdag er jo egentlig fiske dag på menyen men det utsatte vi til torsdag da jeg hadde litt bedre tid, så det ble ris og grillet kylling og det gikk ned på høykant og så klart etterfulgt av dessert igjen, havreis på stua mens vi så på lynet mcqueen.
Torsdag var det lege tid for Brage og vi alle var med og super spente å se hva slags resultater vi fikk fra prikkeprøvene denne gang.
Jaja kan iallefall si at det var ikke mye positivt denne gangen heller, ikke bare det at han ikke har blitt kvitt melke, egge, nøtte eller soya allergien sin neida nå er han også allergisk for bjørkepollen, katt, mandal og hasselnøtter.
Så nå har vi fått ny henvisning til Ullevål for nye blodprøver og ny time om 6 måneders tid og da håper vi på bedre resultater.
Men han har vokst masse i høyden og nå er han en lang gutt på 86,4 cm desverre har ikke vekta gått opp like bra men hva kan man forvente av den turboprinsen som aldri står stille.
I dag har det vært en kjempe fin dag selvom det har øst pøst ned utenfor.
Brage har hatt det kjempe stas i barnehagen hvor han har stått under takrenna og dusjet og kom hjem med 3 våte gensere og 3 våte bukser og et kjempe smil rundt munnen og fortlate stolt at han var møkkete. Lurer på hvordan han klarer det, bare han ikke blir forkjølet.
Trym har stort sett sovet i hele dag (så lenge han lå oppå meg eller hadde puppen i munnen) men nå får vi svi for det, stakkars liten nå har han hatt vondt i 3 timer snart og finner ikke roen.
Vel egentlig er det vel ikke noe anderledes enn de andre kveldene bare at det har vært en fin dag da han ikke har hatt noen skriketokter på dagtid i dag.
Så jeg har sett 1 film, oprah (som var utrolig intressant om kvinner som føler de ikke strekker til når det gjelder barn) fikk også med meg dr Phil, fikk ikke rørt meg så mye men det gjør vel ingenting så lenge jeg hadde fjrenkontrollen i hånda.
Men det jeg skulle fortelle var at de store guttene har hatt sin beste kveld på lenge, de dro opp til huset på Nordstrand for å sage ned noen trær og gjett om det var stas. Brage var der i 2 timer i øs pøs regn og kom hjem som sola i karlstad, mokkosag (motorsag) og masse bråk og 3 trær som gikk ned med et brak. Brage kom seg sent i seng men det var vert det.
Trym har endelig sovnet (kl 23.00) så nå er det frem med fredagsgodteri og brusen og nyte at det er helg igjen.
Og så måtte jeg legge inn noen bilder av gutta boys
Brage elsker å bade

Solstrålen vår Trym

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails