torsdag 13. august 2009

Planleggingsdag i barnehagen

Dagen starter med at alle våkner klokka 07.00 på morgenen og jeg er vel ikke så veldig glad for det. Da vet jeg at det kommer til å bli en lang dag for Brage og at han kommer til å være veldig trøtt og grinete senere på dagen.
Glenn ordnet seg og dro på jobb litt over 7 mens vi fremdeles lå i senga og leste bok.
En liten stund senere stod vi opp og Brage dusjet mens jeg startet med å lage en koselig frokost med nystekte rundstykker.
Trym lå stille og rolig på stellematta si på baderomsgulvet og så på at storebror dusjet og sang possemann pat (ny vri, ikke pottmann pat lenger)
Frokost ble fortært, først oss store og så var det Trym sin tid for litt mat.
Etter å hatt det så moro sammen med storebror og mat i magen så sovnet han, med begge armene opp.
Da kledde vi på oss og så tok jeg gutta med til Vinterbro senteret for å handle litt ymse ting.
Trym sov gjennom hele turen og Brage fikk alt han pekte på pluss litt som jeg pekte på også.
Desverre fikk ikke mamma noe men det gjør ingenting, det holder å se på Brage som er super fornøyd trippene rundt på senteret med 3 nye biler i lommene og 3 nye Elias dvd'er i posen sin.
Trym fikk koseklut og så fikk vogna søskenbrett.
Jeg tror vi klarte å bruke over 2 timer på å surre rundt og lete etter forskjellige ting.
Så var det da å komme seg hjem og så klart Brage sovnet akkurat da vi kjørte inn til parkeringsplassen vår, jaja da fikk han litt mat før han skulle sove litt.
Brage sovnet og Trym våknet for litt mat og så sovnet vi også etterhvert.
Når vi stod opp hadde været blitt bedre men det var fortsatt kaldt ute så vi holdt oss inne og så på Lynet McQueen, Elias og Thomas toget (5 minutter her og 5 minutter der)
Endelig kom pappa hjem og det var stor stas, jeg tror han hadde ventet på han hele dagen. Han hadde spurt flere ganger om hvor pappa Glenn var henn.
I dag skulle vi på 2 visninger og dette kunne bli spennende med en gutt som ikke hadde fått utløp for energien sin. Åh joda vi fikk rett, han løp rundt, og prøvde å få mest mulig oppmerksomhet av alle som gikk forbi han. (noe som han også fikk)
Men jeg tror at neste gang skal vi nok dra uten han største, det er jo ikke noe moro for en 2 åring men hva skal man gjøre.
Iallefall leilighet og hus var fine men den ene hadde dårlig planløsning og den andre hadde ikke stort nok hovedsoverom slik at vi ikke får plass til sengen vår.
Men en ting vi lærte av denne dagen var at sønnen vår er fryktelig redd for biler, hver gang det kom en bil så kom han løpende mot oss og skulle bæres, lurer på hvor, når og hva som har trigget dette. Jeg la også merke til det på senteret i dag også, det kom en bil inn i parkeringshuset og vi var parkert helt i den andre enden og han løp mot meg og rett inn i døra.
Det er jo veldig bra at han har respekt for biler men hvor kommer denne frykten i fra???
Ellers har vi hentet mere klær ned fra loftet til Trym ettersom han fortsetter å vokse og vokse og nå er det tid for å roe ned Trym for natten for nå har han vært våken og sutrete siden klokka 19.00 ca og det er alt for lenge for en liten en på 2 måneder (klokka er nå 22.30)
Brage sovnet uten mye knussel i dag igjen (puh) i 7 tiden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails