torsdag 3. juni 2010

Bauhaus vs Byggmakker

I dag gikk turen til Bauhaus Vestby

Og for en forskjell.
Vi skulle handle ny panel til de veggene vi etterisolerer.
For det første så sparer man utrolig mange penger så er lokalene oversiktlige og servicen er nyyyydelig.
Til og med Plantasjen har noe å lære av Bauhaus.
De plantene hadde det flott, de struttet der de stod og så så friske ut
Ditt skal jeg flere ganger selvom det bare er for å tussle rundt og titte litt ;)
Desverre hadde vi ikke så god tid men jeg fikk løpt gjennom lokalene og jeg fant en skikkelig lekker vask til det ene badet vårt (istedenfor det grunne, eggeskall fargede ulekre vasken som er der nå) så nå er det bare å vente til pengene renner inn ;)
Alle dere som bor i nærheten burde ta dere en tur, tusenvis av lamper (inne og ute)
Masse lekkert til bad, friske planter, tøft utvalg av lekestativ og dokkehus.
Malersaker, hagemøbler, verktøy, plank, stein ja jeg kan fortsette i det uendelige.
Men som sagt vi skulle til planke avdeling og HØR HER NÅ, DRIVE IN med gratis lån av henger.
De hjelper deg med å finne de rette plankene og få det på hengeren.
Hjelpes jeg er solgt, tror det er sjeldent jeg har blitt så ordløs, positivt overrasket og glad i en butikk
Og da kan jeg jo nevne det helt motsatte stedet, Byggmakker Ski.
hvor jeg har lyst til å sette meg ned å grine hver gang jeg er der eller filleriste samtlige av de som jobber der.
Utrolig dårlig service, de som jobber der samarbeider ikke og ikke vet de hvor de har de forskjellige varene.
Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har gått inn der for å hente 1 enkel ting og har brukt opptil flere timer (med guttene på slep)
Nå har jeg jo lært litt (tror jeg) så jeg går direkte inn til de som sitter på telefonene og skal vite det meste, vel vel vel
De sender meg til en avdeling som er lengst unna og så klart må jeg gå gjennom parkeringsplassen med gutta på slep. Kommer dit så har jeg kommet helt feil og de ringer 10 forskjellige mennesker for å finne ut hvor jeg skal, som viser seg er nesten i nærheten av der jeg spurte om hjelp.
Så er det disse fantastiske gavekortene som man kun kan bruke i en av de 4 avdelingene.
Så når du skal handle i trelast avdelingen må du løpe frem og tilbake med kvitteringer og gavekort og ingen forstår noenting av hva de driver med.

Nei jeg skal gjøre det kort og presist.
BYGGMAKKER SKI ER NOE RÆL, dårlig service, dyrt og null kompetanse
BAUHAUS ER TOPPEN, herlig service, billigere og full oversikt og kompetanse

Bare litt frustrert bare. Slik da har jeg fått blåst ut litt steam.
Ha en toppers dag i morgen, her er det planlegningsdag i barnehagen.
Og med 2 febersyke aktive turboprinser så kan det bli en minneverdig dag.

1 kommentar:

  1. Da blir det Bauhaus tur på oss! :-)
    he he, vi får stadig reklame fra de - men har ikke vært der pga det er et stykke kjøring. Men nå har jeg altså lest at det faktisk er verdt det. :-)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails