søndag 27. desember 2009

Oj oj oj så mye godt vi har spist.

Nei nå tro jeg at jeg må gå å legge meg for herre min hatt så dårlig jeg er.
Så mange kaker, så mye is og så masse mat og annet namme namm gjør at man blir super kvalm.
Så det skal bli godt å komme tilbake til de vanlige rutinene, som å kaste Brage og Glenn ut døra på morgene mens jeg og Trym slenger oss i sofaen og ser på noen dårlige opptak fra tv (gutta reiser kl 07.00 på morgenen og da er det jo ikke en tøddel på tv)
Men det er 1 uke til med masse god mat og tilbehør (kjenner jeg familien rett)
Hadde egentlig tenkt å fått handlet ymse ting i morgen men jeg tror at jeg heller tar med meg den største turboprinsen og aker litt eller hopper i snøen for noe må gjøres med all den maten som står fast i systemet. Kanskje det blir bra for Brage også for han har jo spist masse de siste dagene (har spist utrolig lite av alt de siste ukene og han har blitt fryktelig tynn igjen)
I dag har jeg og Brage vært ute å lekt litt i snøen, vi fikk endelig satt på gulrot nesa på snømannen som vi lagde på julaften. Vi skulle dra til en tøff bakke for å ake sammen men Brage ville hjem til pappa så halveis så måtte vi snu.
Når vi kom inn klarte vi å vekke Trym som hadde sovet i hele 5 minutter og som Glenn hadde brukt over 1 time til å få Trym til å sovne.
Slemt gjort men da fikk Trym istedenfor å sove bli med oss å bade i varmt vann og masse badeleker. Vi storkoste oss (vi er Trym,Brage og meg) helt til Brage skled og slo haka si og gikk under vann. Da var den badestunden over (noe som Trym likte sært dårlig) men da ordnet vi oss til vi skulle til middag hos tante Line istedenfor (og litt tv titting lell)
Hos tante Line var det stas kan dere tro. Der var pus (som han egentlig er allergisk for, jaja) og så kom jo Tirill og resten av familien som Brage kunne tøffe seg for og gjett for et leven det ble.
Trym storkoste seg med masse oppmerksomhet og mye å se på.
Trym ble ganske så lei seg på slutten av kvelden Brage også da de var super sliten begge to, ingen av de hadde fått hvilt seg eller sovet og det hadde gått i ett fra klokka 12.00 på dagen. Så det var 2 trøtte, sutrete gutter som vi pakket inn i bilen og som sovnet ganske så fort.
Nå er kl 21.30 og Brage har vel klart å finne roen for en halv time siden mens Trym skrek seg selv til søvn (igjen) for 1 time ca.
At de ikke lærer at de trenger søvnen sin, de kan da ta etter sin far snart, han legger hodet sitt ned på puta og så har han sovnet.
Så nå sitter jeg her og har skrevet masse igjen og venter på at Trym skal våkne snart (4-6 ganger på natta) og føler at det orker jeg desverre ikke i natt for jeg er ikke bra.
Jeg gleder meg til vanlige rutiner og ikke all denne julekosen, den gjør meg uvel og feit. Men det er jo kos da spessielt for gutta som møter kjente og kjære.
God kveld alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails