lørdag 22. mai 2010

Stjernetegn

Astrologi og stjernetegn synes jeg er utrolig fascinerende, særlig når det stemmer så godt med meg som en ekte vekt jeg er ;)
Jeg klarer aldri å bestemme meg, har beslutningsvegringer, liker det pent rundt meg og liker at alle har det bra

Har du noengang lest ditt eget stjernetegn og nikket samtykkende?

Her er meg i et nøtteskall
Vekten
Som en skålvekt veier den argumenter mot logikk og estetikk. Harmonisk, romantisk, rettferdig og observant, men også vansker med å bestemme seg, diskutering for diskusjonens egen skyld og nytelsesglad. Alle sider må være kjent og tatt med i beregningen før en avgjørelse kan finne sted. Planeter i vekten uttrykker seg harmonisk og sensuelt, men med en intellektuell natur. De er balanserte men ofte ubestemte.Stikkord: Balanse, harmoni, skjønnhet+ Rettferdighet, estetisk sans, balansert- Ubestemt, nytelsesyke, skyver problemer under teppe


Her er Brage sitt tegn og mye stemmer, særlig varm, strålende og elsker å være i rampelyset ;)
Løven er et bål som varmer massene, og en dronning på hennes trone. Kongelig, lojal, stabil og ærbar, men også arrogant, overlegen, dominerende og iskald mot de som faller i unåde. En sterk motstand mot å dele rampelyset. Planeter i løven blir mer dramatiske, arrogante, både varmere og kaldere, lojale og majestetiske. De skinner klart for alle rundt seg, men vil skjeldent forandre seg.
Stikkord: Kongelig, varm, stabil+ Varmhjertet, strålende, gir energi, lojal- Arrogant, kald, selvsentrert, overskygger andre


Trym er litt for liten enda til at jeg kan si at det stemmer, så det kan bli artig å se når han blir større om han er en ekte tvilling ;)
Tvilling
Dette tegnet er flyktig tanke og brilliant logikk ut til fingerspissene. Meninger forandres like fort som de kommer, og myriader av ideer, men ingen praktisk sans eller dybde. Intellektets verdi. Planeter i tvillingene gis en mer intellektuell og overfladisk natur, og blir foranderlige og hurtige. De uttrykker seg lett med ord, men har en tendens til å analysere snarere enn å Være.
Stikkord: Kommunikasjon, fleksibilitet, lærevillig, logisk+ Intelligent, kvikk i oppfattelsen, talefør- Ustabil, overfladisk, distansert

Ja han Glenn, han Glenn han er bare litt rar og fryktelig oppfinnsom ;)
Intelligent står det men jeg heller mer mot NERD når det gjelder Glenn.
Den mannen kan alt om alt (skremmende smart)
Vannmann
En studie i det uventede - eller bare litt rar. Humanetisk, radikal, platonisk og revolusjonær - men de har vansker med å forandre sitt eget livssyn. Saturn gir dem en fascinasjon for hierarki; Uranus gjør det til en sær organisasjon, helst så flat eller anarkistisk som mulig. Mange vennskap - men skjeldent noen dype. De er oppfinnsomme og utfordrer omgivelsenes tenkemåter konstant. Planeter i dette tegnet får en humanistisk vri, og blir mer intellektuelle og nyskapende. De jobber for felleskapets beste, men kan mangle dybde og praktisk sans.
Stikkord: Eksentrisk, ny verdensorden, vennskap+ Intelligent, nye ideer, evne til å forandre verden- Sta med egne verdier, sær, platonisk


Sidsels astrologi har skrevet ned disse små utdragene av de forskjellige stjernetegnene.
Nå er det bare å google deres stjernetegn og kose dere med lesningen.
Kanskje dere får en aha følelse eller er dere kjent med deres eget stjernetegn allerede?

(psst fant en enkel fin side til om stjernetegn som jeg tenkte jeg måtte dele med dere Krystallkulen.no kos dere)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails