søndag 16. mai 2010

Om alt og ingenting og fryktelig mye babling

Her i huset har det skjedd masse i det siste men desverre har ikke blogglysten vært helt tilstede.
Nå har jeg krampaktig skrevet om alt og ingenting, her kommer det ;)
I morgen er det 17 mai og vi/jeg er ikke klar i det hele tatt.
Jeg skulle ønske jeg hadde en Lundebydrakt som jeg kunne ha på meg (gjemt meg litt bort i)

Er ikke denne sorte versjonen helt NYDELIG?

Turboprinsene kommer til å bruke dressene sine fra bryllupet men så er det sko da ;)
Slapp/glemsk som jeg er så kommer de til å gå med joggesko (hurra for meg)
Men det kommer til å bli en strålende dag selvom det regner eller solen skinner og med eller uten sko.
Først skal vi skal hjem til Emma, hun fyller 3 år på selveste dagen til Norge, hipp hipp.
Der blir det brunsj (jeg kaller det frokost kl 9)
Så er det til Nordstrand for middag hos tante Line, tusen takk der minte dere meg på at jeg må ta ut kake, boller og muffins. (Utrolig kjekt med stoooor fryser når man har allergikere i hus)
Så er det hjem for å legge guttene og da blir det vel en flaske rød på oss slitne foreldre tror jeg.
Så det kommer til å bli en herlig dag ;)

Trym sov jo over hos bestemor for første gang fra fredag til lørdag.
Det gikk som en drøm, han sov hele natten og sov 2,5 time etter frokost slik at bestemor og tante hadde tid til å dusje og ordne seg mens han purket og sov.

Her sitter`n i den nå hvite gyngestolen

Jeg må bare nevne armen til Trym, stakkar liten han har jo blitt så flink til å krabbe men desverre så har høyre armen hans sviktet flere ganger pr dag.
Hva gjør man med det? Har ikke peiling, legen sendte oss til røntgen men ingen sykehus ønsker å ta røntgen av så små barn, men noe må jo gjøres.
Er det noen som vet om en flink lege som kan finne ut av dette uten å ta røntgen?
Helst i Oslo/Akershus området ;)
Jeg trenger virkelig hjelp for han kan ikke ha det slik, han moser jo ansiktet sitt ned i laminaten flere ganger om dagen og det ser ikke noe godt ut :(

Ellers har Brage storkost seg de siste dagene, han tester fremdeles hvor lang strikken min er men i mye mildere form. Nå kan han faktisk høre på meg NOEN GANGER
Det har vært så ille at vi vurderte å legge ut ørene hans til salgs på Finn

Finn.no: Unge, ubrukelige ører gis bort.

Det hjalp også at Trym var borte 1 natt og Brage fikk oss helt for seg selv.
Den gutten kan sjarmere meg trill rundt (og det vet han) han fjompet og tøyset ved frokost bordet og den skravla hans gikk i ett sett, hjelpes lurer på hvem som puttet 1 tier i den kroppen?
Så mye bedre enn når han knuser 2 glass og 1 tallerken på 5 minutter fordi han ikke får det som han vil.
Så dette må vi gjøre oftere for Brage sin del (og oss foreldre)

Vi har vært i Sverige og handlet masse mat til Brage og så klart til oss også.
På turen stoppet vi i Moss for å levere tilbake et fat vi hadde lånt og der var vi så heldige at vi møtte alle sammen i familien ;) Kjempe koselig og så ble vi servert lunsj på toppen av det hele.
VI ER VINNERE
Men så fikk Brage is som var laktoseredusert og det var ingen vinner.
Gutten blir jo ganske proppel når han får i seg melk, ikke synes han det var så godt så da fikk Trym overta Hmmm Trym syntes det ikke var noe godt men Trym er seg selv lik og prøver igjen og igjen mens han rynker like mye på nesa for hver bit.
Men det er ikke det verste, Trym fikk skikkelig vondt i magen og vi var tilbake til kolikk tendensene med skriking i flere timer. Og så er det disse bleiene, de lukter ikke blomster skal jeg fortelle dere, de er verre enn verst.
Men stakkar lille klumpen har jo så vondt når han skal få det ut og 3 ganger pr dag, stakkar liten Brage er vant til dette, 3 år med magevondt har gjort at han ikke legger merke til det,
MEN DET GJØR VI
når den gutten løper forbi deg og han har fått i seg melk ja da lukter du det GODT. Ja disse gutta disse gutta.
Så her er et kort (langt for noen) referat fra de siste dagene.
Sjallabais alle sammen og hipp hipp hurra for i morgen.
God 17 MAI

3 kommentarer:

  1. Jeg har ikke fått med meg at gutta har melkeallergi (og annen matallergi også??) jeg. Så slitsomt for dere da. Leste du forresten den artikkelen i foreldre og barn om de som ga guttene sine melk- og sukkerfri mat?? Det sto vel ikke i det som er ute nå, men i det forrige. Var litt tips om oppskrifter og sånn :)
    Så deilig at det gikk fint å ha Trym på overnattingsbesøk da!
    God 17 mai til dere. Klem

    SvarSlett
  2. Uff så fælt når de får vondt i magen:(
    Du vet kanskje om det allerede, men her er en nettside med melkefrie oppskrifter, for det er melk de reagerer på? http://melkefritt.no/

    Håper dere får en fantastisk 17.mai!

    SvarSlett
  3. Tusen takk jenter for fine tips.
    Brage har egg, melk, soya, nøtter, dyr og pollen allergi mens Trym og Glenn har melkeallergi.
    Ikke stress i det hele tatt, har fryseren full i tilfelle besøk eller bursdagselskap.
    Og så er det jo mye bedre med middag som er laget fra scratch ;)
    Ha en strålende 17 mai

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails