mandag 24. mai 2010

NSB

Nsb har jo fått ganske så mye pepper i det siste men ikke av denne damen her nei.
Jeg har bare positive ting å si om NSB.
De er alltid punktlige når JEG skal ta toget (noe som har blitt litt i det siste)
Konduktørene smiler og er SUPER hyggelige spesielt hvis jeg har med 1 av guttene, da vokser mitt hjerte 150 hakk pga så mange flotte ord om mine nydelige gutter.
Prisene kunne ha vært litt lavere men slik går det når man bor på landet, når man har bodd midt i oslo sentrum (gamlebyen) i mange år og kan gå ut kl 3 på natten for en kaffe, ja da blir Kolbotn landet for meg. (Men jeg elsker det, NÅ)
Men jeg kunne faktisk se MEG selv som en av disse herlige konduktørene, jeg har humøret, er høflig og HER KOMMER DET VIKTIGSTE jeg har runde former ;)
Satt på toget og tenkte på togkonduktører mot flyvertinner og ja det er en viss forskjell fra flyvertinner og togkonduktører.
Høfligheten, tilstedeværelsen, manerer, smilet og kroppens fasong.
Flyvertinnene er sylslanke (er så trangt mellom setene) mens togkonduktørene har litt mere former ;)
Flyvertinner har aldri tid, fryktelig opptatt og ja rett og slett stressede. Kanskje jeg har vært fryktelig uheldig. Mener det ikke var slik før, kanskje de er underbemannet???
Men nå skal jeg ikke prate om flyvertinner men togkonduktører.
Herlige mennesker rett og slett, i går tok jeg toget 4 ganger (pga krise på jobben) og der satt jeg tur inn og tur ut og tittet på de forskjellige konduktørene og jo de er FANTASTISKE.
Like blide uansett hva som skjer og de fleste serverer noen artige kommentarer på veien mellom setene.
De blåser i fløytene sine og veiver med flagget for hver stasjon (nesten som 17 mai)
Jepp, kanskje det er en togkonduktør jeg skal bli når jeg blir stor ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails