onsdag 11. november 2009

Nå skjer det

Ja da nærmer lørdagen og da skal vi levere over nøkler til leiligheten så nå er det bare å stå på med å få vasket hele huset.
Denne uken har jo vært litt å holde fingrene i med babysvømming, legebesøk både for Trym og meg. Ettersom jeg fikk kneet ut av ledd på selveste julaften med Trym i magen så har legene bedt meg inn for diverse undersøkelser og neste stopp er en MR maskin for å se om de kan finne ut om de kan fikse det eller ikke. Venter i spenning og dette er ikke noe jeg gleder meg til kan dere tro.
Så har vi jo tatt med Trym til en spesialist pga av at han sliter med å puste på natten, men denne legen også ser en tykk liten fornøyd gutt, som spiser godt og smiler fra øre til øre (så lenge han får oppmerksomhet) men hun ser jo ikke problemene vi har på natterstid.
Akkurat dette kjenner vi igjen at legene ikke tar oss på alvor, det var det samme med Brage han var så syk så syk men hos legen var han verdens største sjarmør så de så ikke at han hadde vondt men det forrandret seg når vi kom til Dr. Sandnes. Der ble vi fortalt at han ikke tålte melken min og hele gutten ble forrandret, en glad gutt som ikke hadde smerter lenger.
Men igjen sendte legen oss hjem igjen med at hvis det blir verre igjen så måtte vi komme tilbake, men men men men det er jo fremdeles ille.
Det kan også ha noe med at Trym sluttet å puste når han var noen dager gammel at vi er så var på alle pustelyder fra han. Det er noe vi ikke ønsker å oppleve en gang til med ambulanse, brannvesen og luftambulanse på besøk i det scenarioet. Men det gikk jo bra, måtte bare puste litt i gutten så pustet han av seg selv igjen pluss at han fikk masse oppmerksomhet fra allesammen som skulle se om han hadde det bra.
Men det jeg hadde håpet på var vel at hun kunne ta oss litt seriøst og iallefall prøve litt med å finne ut hva som gjør at alt tetter seg på kvelden/natten, men den gang ei.
Men tilbake til uken.
Mandag er jo babysvømming og begge guttene elsker å bade.
Trym fikk en litt brå start denne mandagen da jeg mistet bussen og måtte løpe for harde livet i en halv time (ikke glem at jeg er en person som ikke er så veldig flink til å trene) men han sovnet av at vognen duvet opp og ned i takt med farten min og jeg ble bare rødere og rødere i toppen.
Så når vi kom frem rakk vi det akkurat men stakkars Trym han ble vekket med et brak kastet inn i badebleie og rett inn i dusjen. Snakk om en slem mamma som vekker ungen sin på en slik brutal måte. Men han badet og koste seg og vi fikk til og med tatt bildet av han under vann som vi venter spent på å få i posten om noen dager.



Brage og Glenn kom 1 time senere og for en energi. Thelma (en annen svømmer) og Brage løp frem og tilbake og frem og tilbake til vi måtte dra de inn i dusjen hvor de fortsatte i samme tempo, men denne gang sprutet de ned alle som kom inn og alle håndklærne som hang på knaggene. Moro for de små, ikke fullt så moro for de voksne.
Trym svømmer kl 16.00 mens Brage svømmer kl 17.30 og denne gangen ble jeg med på begge kursene da det skulle bli tatt bilder.
Vi tok også med vårt kamera og over ser dere hvor flink pappa er til å ta bilder av mor som drukner og Brage som er like rolig.
Vi skal prøve å få tatt flere bilder da jeg synes det er så moro.
I morgen kommer glassmester for å måle til en plate bak vask og kokeplate.
Fredag er det vaksine for Trym, lørdag skal vi levere nøklene til leiligheten og møte min mor for å vise de litt rundt (hjelp jeg har jo helt glemt å spørre om det passer) i et hus som de kunne tenke å leie. Men på søndag så kan det hende at vi faktisk slapper litt av eller prøver å komme oss ut for å mate disse endene som jeg har lovet Brage nå i noen uker. Men hver eneste helg i det siste har det vært ett eller annet (mest flytting og møblering) så denne søndagen skal vi prøve å være en familie igjen.
Men nå er det litt tv tid for oss voksne da barna sover.
God kveld alle sammen


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails