onsdag 4. november 2009

Alt for lenge siden

Tjollahopp nå er det lenge siden jeg har skrevet.
Her er det ikke store forskjellen, fremdeles mange esker rundt oss som ikke er pakket opp, også har vi 1 runde til i den gamle leiligheten å hente ting og tang så vi har mye igjen.
Men hva kan man forvente når Glenn reiser på kurs til Portugal i 1 uke og Trym blir så potte forkjølet og skriker ut sine ubehag (dakkar får jo ikke puste gjennom nesa, tenk hvordan det er å få i seg mat, dakkar lille klumpen)
Men nå er han veldig på bedringens vei, akkurat nå sover han i Brage sin gamle sprinkel seng og JIPPI det ser ut til at han finner roen så mye bedre og fortere i den enn i vogga, vogna eller bilstolen (så kanskje han sover de timene han egentlig skal for sin alder)
Ellers har lille blingsebolla begynt å rulle seg rundt til alle kanter. Mage, rygg, mage, rygg og rotere litt rundt sin egen akse (kanskje lille bolla vår klarer å krabbe når han er så god og rund, vi får se?)
Men så er det lille turbo prinsen vår Brage (må jo ikke glemme han) han har fått sin egen tv stue og der sitter han pladask hver gang han kommer hjem fra barnehagen eller på morgenen, hvis han blir nektet blir han sinna som en tyrk og snart må vi ta den fighten med det å se så mye tv ikke er bra, men skal bare skal bare først og så skal bare litt til (alt for mye å gjøre)
Turbo prinsen vår har jo blitt stor gutt og gitt fra seg sprinkel sengen sin til Trym og da måtta jo Brage ha en ny seng og hvorfor ikke slå på stor tromma og få en STORGUTT seng, så der sitter han da hver kveld sammen med 14 bamser og alle bilene sine mens han leser bøker og fremdeles er det plass til resten av lekene hans oppi der.
Men han er en veldig snill gutt som legger seg ned for å sove hver kveld, og løper ikke ut av sengen sin (så veldig ofte). Ja det hadde jeg aldri trodd men det ser ut til at det er hans nye oppholdssted så lenge han blir lest for og blir pakket inn som en pølse.
Ellers er jeg fremdeles ikke ferdig med å male kjøkkenet, ting tar tid. Trym sitt soverom har jeg ikke startet å tenke på, der står det så mange esker og stæsj at jeg bare har lukket den døra og heller konsentrerer meg om å ha det koselig sammen med alle gutta mine.
Åh ja legen til Brage ringte i dag og det ser ut til at han kan starte så smått så smått og med melkeprodukter, jippi en hinder borte men så er det egg og nøttene som ser ut til at han desverre ikke blir kvitt. Nøtter er jo ikke så vanskelig men egg synes jeg er super kronglete.
Ja ja slik er det bare, men det er iallefall en kjempe god nyhet at melke allergien er nesten borte.
Men nå har jo jeg gitt klarsignal for Brage ang ost i barnehagen for en stund siden. Barnehagen skulle til Hurlumhei huset og der skulle de servere pizza, jaja hvorfor ikke la han prøve tenkte jeg. Så da prøvde de da og det gikk jo super bra (ble litt flere bleie skift i 3 dager, men kroppen må jo lære seg noe nytt)og så fikk Brage spise det samme som resten av gjengen og det er jo ingenting som er mere stas enn det.
Nei da får jeg vel hoppe i dusjen nå som Trym sover.
I dag skal vi til helsestasjonen for å veie Trym, han har vel gått over 10 kilo nå som han har drukket hver time den siste tiden (eller kanskje ikke da han har drukket lite av gangen)
Ha en fremragende uke og så kommer det bilder snart, må bare finne disse dingsene i en eller annen papp eske slik at jeg får overført bildene fra kamera.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails