onsdag 29. september 2010

Mareritt og verdens enkleste kake

Brage har hatt sitt første mareritt som han har klart å fortelle om.
Han kom ut i dag morges kl 6 og var ganske så lei seg.
Tante Line og Bestemor hadde kjørt fra han og så hadde han slått seg.
Hvorfor han hadde slått seg vet vi ikke, kanskje han løp etter bilen eller så tok drømmen en ny vending.
Men det var ganske så trist og leit at tante Line og bestemor hadde kjørt fra han.
Og dette kommer de nok til å få høre hver gang de tar han med på biltur, kjenner jeg Brage rett ;)
Jeg husker mitt mareritt ganske så klart og pga det så liker jeg ikke røde biler ;)
Min mamma kjørte fra meg i en rød Ferrari/Porsche eller noe slikt.

Her kommer kakeoppskriften som jeg har lovet
Jeg brukte vel halv time fra jeg startet til den stod klar til å spises på benken

Flatkake
8dl hvetemel
2ts bakepulver
250g smør
2 dl sukker
2ts vaniljesukker
1dl vann
Fyll: 1 lite glass med eplesyltetøy (jeg kommer til å bruke 1 STORT neste gang)
deigen deles i 2 like deler og kvevles ut på bakepapir og legges i langpanne
Dekkes med syltetøy
deig nr 2 legges over inn i ovnen på 200 grader i ca 20 minutter
melis og strøssel på toppen, mmmmm utrolig god kake og utrolig rask

Ha en glitrende onsdag

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails