onsdag 10. oktober 2012

1 år eldre

Hurra jeg har blitt 1 år eldre

Blir like sjokkert hver dag jeg speiler meg, jeg forventer meg en 18 åring som veier 55 kilo men virkeligheten slår meg igjen, og igjen og igjen.
Jeg er nå en eldre dame som nærmer seg de magiske 40 og som har kost seg litt for mye siden jeg ble sammen (og giftet meg med) min flotte Glenn.
Men man skal ikke klage, helsa er jo der selvom ideal vekta kan jeg se lenge etter, den ligger godt gjemt under de xtra kiloene ;)
Og alle de rynkene eller de grå hårene, jaja godt at jeg lever i drømme og tror at jeg er flott sprek 18 åring
(helt til jeg ser meg selv i speilet, blæhhh)

Men iallefall 1 år eldre og hadde verdens beste dag.
Frokost med nystekte rundstykker kl 06.30 på morgenen (gjesp) fikk kastet ut gutta til sine respektive barnehage og jobb
Hastet ut til Fysio og for en deilig fysio time, tror jeg ikke har vært så glad og avslappet på lenge, hun fikk til og med lov til å masere knærne mine (noe ingen andre får lov til, knærne mine er mine knær, ligg unna)
Løpe hjem ordne litt for så å løpe til jobb og der stod Bestefar og Gerd og ventet på meg med verdens nydeligste Hortensia.
Ble veldig rørt og overrasket da Bestefar stod uten for butikken og ventet.
Han skulle ha vært hjemme og slappet av ettersom han har hatt noen tøffe måneder med cellegift og sykehus innleggelser.
Men der stod de og ventet på meg, smilende og med blomst. Så utrolig heldig jeg er, verdens beste familie ;)
Men det stoppet ikke der, blomster fra gubben kom til butikken og muffins fra verdens beste kollega med lys.
Guttene kom innom for å hente blomstene og det ble liv på senteret kan man si.
Trøtte, sultne gutter som ville si hei til mamma`n sin men ble alt for distrahert av de nydelige kollegaene mine at de glemte meg helt ;)
Så kom svigermor og svigerinne innom med et utrolig nydelig teppe til babyen i magen som svigermor har strikket selv. (bilder kommer)
Fikk gå hjem litt tidligere fra jobb og hva venter når jeg kommer hjem, jo 2 våkne gutter og enda en gave.
MacBook Air og det ble stor stas kan du tro.
Så lagde jeg meg suppe, benket meg i sofa`en og koste meg med min nye Mac

Så er det jo dette nye familie medlemet vårt som er en veldig aktiv GUTT, jepp dere leser riktig det kommer en GUTT til i familien ;)
Det hadde vært veldig koselig med en jente men igjen så vet jeg jo hva jeg går til med en gutt.
Men det viktigste er jo at han er frisk, kanskje litt mindre aktiv men det tror jeg neppe lar seg gjøre
Jeg kan ikke huske så mye liv i magen med Brage eller Trym???
Brage lå jo med hodet ned fra starten av og jeg husker at jeg holdt meg på ribbena da jeg trodde han skulle brekke de med sparkene sine.
Trym derimot elsket å sparke rett ned og han hjalp meg til hyppige toalettbesøk.
Men huleboeren min nå er våken 24 timer i døgnet, han hjelper meg opp hver time på natten, han sparker og ruller rundt inni der og storkoser seg.
Det er vel ikke lenge til før han sparker seg ut bikini kanten sånn som han holder på.
Men trenger han ingen søvn denne lille gutten???
Han er jo våken hele natten og hele dagen, jeg går konstant og akker og uffer meg pga spark.
Kanskje han er veldig lik sin far og kommer til å gå i søvne, hjelpes
Er jeg ikke hysterisk mor fra før så blir jeg det nå. Søvn kommer jeg vel ikke til å få før jeg kommer meg på gamlehjem eller gutta har flyttet ut.
Men det er moro at man kan få så forskjellige gutter, aldri en kjedelig dag ;)

Ønsker dere alle en riktig så fin dag i høstværet (snart kommer dynjakken min frem for i dag var det kaldt)
Hilsen Mariann

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails